Profilaktyka halluksów

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie obuwie na co dzień. Osoby narażone na ryzyko występowania halluksów powinny unikać zakładania butów na wysokim obciasie i o wąskich czubkach. Podeszwy powinny być odpowiednio wymodelowane i miękkie. Obuwie musi być wykonane z przewiewnego materiału, by zapobiec poceniu się stopy.
W celu dodatkowej ochrony można nabyć tzw. ortezy korygujące oraz specjalny klin na haluksy, który przywraca palcom stóp właściwe ustawienie, zmniejszając bolesne tarcie i ucisk. Korzystne jest także zmienianie obuwia w ciągu dnia, by obciążać różne fragmenty stopy. Ponadto należy pamiętać o pielęgnacji stóp oraz w wolnych chwilach strać się ćwiczyć palce stóp: stawać na palcach, chwytać nimi przedmioty.
Podczas pracy w pozycji stojącej, powinno się robić przerwy na odpoczynek i krótkie ćwiczenia. W miarę możliwości warto chodzić boso po miękkim podłożu.
Powinno się dbać o utrzymywanie prawidłowej postawy oraz masy ciała. Nadwaga sprzyja tworzeniu się zniekształceń stopy. Zaleca się uprawianie sportu: jazdę na rowerze czy pływanie. Osoby o tendencjach do tworzenia się halluksów, powinny unikać biegania, ze względu na dodatkowe obciążenie przodostopia lub stosować w czasie treningu odpowiednią opaskę na śródstopie.
Najistotniejszą z nich jest aktywne korygowanie zniekształcającego ustawienia palucha, dzięki zastosowaniu unikatowego systemu zawiasowego.
.